Hráme sa: Medveď Wrr

28.06.2018

Kartová hra na motívy rovnomennej knihy, ktorá nám učarovala od momentu, keď sme ju chytili do rúk.

Pred dvoma dňami sme sa vrátili z dovolenky. Ešte stále periem, vybaľujem a mám pocit, že to asi nikdy neskončí. Kým práčka perie ďalšiu dávku, varím kávu a rozbaľujem horúcu novinku od GameRocku s názvom Medveď Wrr.

V celku malá krabička ukrýva kartovú hru s nádherným grafickým spracovaním.  Ilustrácie majú na svedomí Jaromír Štejnar a Michal Široký, obsah samotnej hry zasa Michal Ekrt. 

Vyberám pravidlá, pod ktorými sa ukrýva hromádka kariet a ponáram sa do rozprávkového sveta, v ktorom v úlohe Medveďa Wrr hráči putujú vesmírom, divokým Západom, prechádzajú stredovekou krajinou plnou odvážnych rytierov a plávajú po rozbúrenom mori. To všetko s jediným cieľom - nájsť stratené diely knihárskeho stroja skôr, ako sa dostanú do rúk kapitána Crabsona, ktorý chce s bandou pirátov prostredníctvom stroja ovládnuť knižný svet.

Samotný princíp hry je jednoduchý. Hráči sa postupne striedajú v ťahu, pričom každé kolo pozostáva z viacerých akcií. Najskôr si hráč vyberie z kôpky kariet medveďov jednu kartu, následne vykoná akciu. Môže jednak zahrať niektorú z kariet, ktoré má na ruke, odhodiť tri karty medveďa s rovnakým povolaním a skúmať tak knihu s rovnakou farbou alebo sa rozhodne, že v danom kole nevykoná žiadnu akciu.

Hlavným snažením hráčov je prehľadávať karty kníh a nájsť v každej zo štyroch farieb kníh jednu časť knihárskeho stroja. Pozor však na pirátov, ktorí sa tam skrývajú. Poľahky vás olúpia o všetky karty, čo máte na ruke. Zachrániť vás pred nimi môže karta medveďa rytiera.

Hráč, ktorému sa ako prvému podarí získať všetky štyri diely knihárskeho stroja sa stáva víťazom hry.

AKO SA NÁM HRALO?

Naštudovať pravidlá netrvalo dlho, trochu nás potrápilo zapamätať si význam jednotlivých kariet, stačí však niekoľko kôl a rozoznávali sme funkciu tej-ktorej karty pomocou symbolu na jej spodnej časti. 

Prvá hra nám trvala o čosi dlhšie, ako výrobcom deklarovaných 20 minút. Asi preto, že sme často nahliadali do pravidiel, čo nás trochu zdržovalo a znižovalo to dynamiku hry, ktorá je inak celkom svižná.

Druhý pokus bol už neporovnateľne zábavnejší. Nemuseli sme sa zdržovať  premýšľaním nad pravidlami. Hra bola plynulá a užili sme si ju naplno. Hrací čas sa podstatne skrátil, približoval sa dvadsiatim minútam. 

Deti zaujali pekné obrázky na kartách, s ktorými sa autori naozaj krásne vyhrali i príbeh, ktorý je vlastne hlavným motívom hry.  Páčilo sa im byť hrdinami zachraňujúcimi  knižný svet, "bojovať"  s pirátmi a zároveň súperiť so sebou navzájom. 

Výrobca odporúča hru od siedmich rokov, no zvládol ju i môj päťročný drobec. Možno práve preto, že už skúsenosti so spoločenskými hrami má. Ak s hrami ešte len začínate, radšej sa riaďte odporúčanými siedmimi rokmi. To už by mali byť deti plnohodnotnými spoluhráčmi.


Stručné hodnotenie:

+ krásna grafika

+ prepojenie na rovnomennú knihu s pútavým príbehom

+ hra, síce môže pôsobiť ako detská, či už grafikou, alebo námetom, ale zabaví i dospelých

+ šikovné balenie, vhodné i na cesty, takže odporúčam pribaliť, napríklad na letnú dovolenku

+ veľa rôznych typov kariet zaručuje dostatočnú variabilitu hry

-  zo začiatku je celkom náročné zapamätať si, ktorá karta má aký účinok