Hráme sa: Majesty - Moja koruna, moje kráľovstvo

03.11.2018

"Kráľ môj, máme plné kasárne vojakov, môžeme napadnúť ktorékoľvek iné mesto a podmaniť si ho, no vojaci sa búria. Nemáme mlyn, ktorý by mlel múku na chlieb, nemáme čarodejnicu, ktorá by liečila našich ranených a budova pivovaru pomaly chátra, odkedy je sládok v nemocnici. Ak rýchlo niečo nevymyslíte, nášmu mestu hrozí zánik."  

Odporúčaný vek: 7+

Počet hráčov: 2 - 4

Herná doba: 20-30 min.

Prvé, čo ma na hre Majesty zaujalo, bola herná doba. Hľadala som totiž niečo s krátkou hernou dobou, čo si môžeme zahrať počas poobedného spánku našich drobcov. Niečo nie príliš náročné na premýšľanie, čo dokážeme odohrať pri poobednej kávičke tak, že nám po hre ešte ostane čas na dezert. 

Takéto boli moje plány, pokým hru neobjavil náš starší Tomi (5r.). Trval na tom, že si ju musíme zahrať spolu, a tak som sa napriek odporúčanému veku (7+) pustila do vysvetľovania napodiv jednoduchých pravidiel. 

Každý hráč má osem kariet, z ktorých každá predstavuje jeden dom kráľovského mesta - mlyn, pivovar, chyžu čarodejnice, strážnu vežu, kasárne vojakov, krčmu,  zámok a nemocnicu. Hráči majú k dispozícii  ešte kartičku s pomocníkmi, bielymi drevenými figúrkami. 

Úlohou hráčov je získavať obyvateľov do svojho mesta a postupne osídľovať jednotlivé budovy. Odmenou im za to budú zlatiaky, ktoré im poddaní zarobia svojou prácou.

Obyvatelia sú zobrazení na kartičkách, ktoré sa vykladajú medzi hráčov, pričom v každom kole si hráč môže vybrať jednu postavu, ktorú umiestni do svojho kráľovstva. Prvá karta postavy je vždy zadarmo, každú ďalšiu musí vykúpiť prostredníctvom figúriek pomocníkov.

Ako sa nám hralo?

Pochopiť pravidlá nerobilo Tomimu žiadne problémy, systém získavania obyvateľov  a umiestňovania do budov zvládol zahrať bez problémov. Dokázal si sám narátať, koľko pomocníkov potrebuje na kúpu tej-ktorej postavy. Jediný problém bol v počítaní získaných peňazí. To ale nastáva až na konci hry, a tak to nie je nejakou vážnou prekážkou. Postupne zisťujem, že čím viac hru hráme (a hrá sa u nás takmer denne!) začína chápať základy počítania (dva hnedé žetóny s jedničkou môže vymeniť za jeden s dvojkou, päť žetónov s dvojkou vymeniť za žltý žetón s desiatkou a podobne). Takže možno do Vianoc zvládne už i záverečné počítanie.

Napriek tomu, že od detí nemôžeme čakať takú úroveň taktizovania, ako u nás, dokážu prekvapiť a dva-krát sa stalo, že nás oboch (mňa i tata) Tomi porazil svojou "taktikou" zbierania vojakov, v dôsledku ktorej sme mali neustále obyvateľov v nemocnici a získavali mínusové body či iným výmyslom, o ktorom sme si mysleli, že ho k víťazstvu doviesť nemôže.


Záver:

I keď nie je Majesty prioritne detská hra, u nás sa ujala veľmi dobre a ako som spomínala hráme ju takmer denne, po novom už i s mladším synom (3r.) samozrejme ten ešte vôbec nerozumie počítaniu, ale radosť z hry má veľkú a to je pre mňa momentálne to najpodstatnejšie.

Neznamená to však, že by som Majesty hodila do zásuvky s detskými hrami! Skvele ju využijete aj v spoločnosti dospelých, kde si naplno užijete taktizovanie, útoky vojakov a tiež i náročnejšiu verziu, ktorú hra ponúka.

Stručné hodnotenie:

+ dve verzie hry - jednoduchá i pre náročných

+ ľahko pochopiteľné pravidlá

+ dobrá pomôcka pri učení počítania mincí

+ krátka herná doba nepresahujúca 30 min.

- záverečné hodnotenie a počítanie peňazí je pre menšie deti tou najmenej zaujímavou časťou hry


© 2018 Mami, hraj sa s nami! Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky